terug.gif
;************************************************************************
;*                      A T O M I C   W I N D O W S                     *
;************************************************************************
;* Ondersteuning voor Atomic Windows toolbox                            *
;************************************************************************
;* Auteur:   Roland Leurs                                               *
;* Datum:    19 febrari 1999                                            *
;************************************************************************
AWSPRITE        PROC    NEAR
                CALL    AWCOORDINAAT    ; LEES X COORDINAAT
                ADD     AX,24           ; TEL ER 24 BIJ IVM VERSCHUIVING
                MOV     BX,AX           ; ZET IN BX
                CALL    AWCOORDINAAT    ; LEES Y COORDINAAT
                MOV     DX,AX           ; ZET IN DX
                CALL    _GTEXT_ATTR     ; LEES ATTRIBUUT
                CALL    LEESBYTE        ; LEES DATA
                CALL    WRITE           ; SCHRIJF KARAKTER OP HET SCHERM
                JMP     SHAPE_END       ; EINDE COMMANDO
AWSPRITE        ENDP
AWCOORDINAAT    PROC    NEAR
                CALL    LEESBYTE        ; LEES COORDINAAT
                XOR     AH,AH           ; WIS HOGE BYTE
                SHL     AX,3            ; VERMENIGVULDIG MET 8
                RET                     ; EINDE ROUTINE
AWCOORDINAAT    ENDP
AWKADER:        MOV     TEMP[8],0       ; RESET FILL MODE
                CALL    _AWKADER1       ; VOER BLOCK ROUTINE UIT
                JMP     SHAPE_END       ; SPRING NAAR EINDE ROUTINE
_AWBLOCK:       MOV     TEMP[8],1       ; ZET FILL MODE
_AWKADER1:      CALL    AWCOORDINAAT    ; LEES X COORDINAAT
                ADD     AX,24           ; TEL ER 24 BIJ IVM VERSCHUIVING
                MOV     TEMP[0],AX      ; ZET ALS XLO
                CALL    AWCOORDINAAT    ; LEES Y COORDINAAT
                MOV     TEMP[6],AX      ; ZET ALS YRB
                CALL    AWCOORDINAAT    ; LEES BREEDTE
                ADD     AX,TEMP[0]      ; TEL BEGINPOSITIE ERBIJ OP
                MOV     TEMP[4],AX      ; ZET ALS XRB
                CALL    AWCOORDINAAT    ; LEES HOOGTE
                ADD     AX,TEMP[6]      ; TEL BEGINPOSTITIE ERBIJ OP
                MOV     TEMP[2],AX      ; ZET ALS YLO
                CALL    DRAW_BLOCK      ; TEKEN DE RECHTHOEK
                RET                     ; EINDE ROUTINE
AWFOCUS:        MOV     LINE_STYLE,3333H; ZET LIJNPATROON
                MOV     KLEUR_EO,0FFFFH ; ZET PIXEL MASKER
                MOV     TEMP[8],0       ; RESET BLOCK FILL MODE
                CALL    _AWKADER1       ; TEKEN DE RECHTHOEK
                MOV     KLEUR_EO,0      ; RESET PIXEL MASKER
                MOV     LINE_STYLE,-1   ; RESET LIJNPATROON
                JMP     SHAPE_END
AWBLOCK:        MOV     TEMP[9],1       ; ZET BLOCK FILL MODE
                CALL    LEESBYTE        ; LEES BLOCK DRAW MODE
                CMP     AL,0FEH         ; TEST OP INVERTEREN
                JE      AWBLOCK_INV
                CMP     AL,000H         ; TEST OP ZWART
                JE      AWBLOCK_ZWART
AWBLOCK_WIT:    CALL    _AWBLOCK        ; TEKEN RECHTHOEK
                JMP     SHORT AWBLOCK_E ; EINDE ROUTINE
AWBLOCK_INV:    MOV     KLEUR_EO,0FFFFH ; ZET INVERTEER MODUS
                CALL    _AWBLOCK        ; TEKEN DE RECHTHOEK
                JMP     SHORT AWBLOCK_E ; EINDE ROUTINE
AWBLOCK_ZWART:  MOV     AL,KLEUR        ; LEES HUIDIGE KLEUR
                PUSH    AX              ; BEWAAR EVEN OP STACK
                MOV     KLEUR,0         ; LAADT KLEUR 0 (zwart)
                CALL    _AWBLOCK        ; TEKEN DE RECHTHOEK
                POP     AX              ; HERSTEL DE ORIGINELE KLEUR
                MOV     KLEUR,AL
AWBLOCK_E:      JMP     SHAPE_END       ; EINDE ROUTINE
AWMOUSE:        JMP     MUISPOS4        ; VOORLOPIG ALS CLEAR4 MUIS UITVOEREN
terug.gif